Naujienos
/
Straipsnis
Flora – verslo idėja, siūlanti galimybę internetu nusipirkti personalizuotą, pačių susikurtą gėlių kompoziciją
Ar perkate internetu? O ką perkate internetu? Drabužius? Baldus? Maisto produktus? Žaislus? Buitinę techniką? Kosmetiką? Ar turite tarp savo draugų tokių, kurie pasakytų, kad internetu neperka, pavyzdžiui, drabužių, nes nemoka? Šiuo atveju, nemokėjimas visai nesusijęs su kompiuteriniu raštingumu, bet noru apžiūrėti drabužį gyvai, paliesti, iš karto pasimatuoti, nes perkant internetu sunku išsirinkti tai, kas tikrai tiktų ir patiktų.
Bet tokių „nemokančių“ išsirinkti prekių internetu Lietuvoje sparčiai mažėja. Iš dalies tam turėjo įtakos koronaviruso pandemija – būtent ji kardinaliai pakeitė ne tik mūsų kasdienę rutiną, bet ir apsipirkimo įpročius. 2020 metais pasaulis fiksavo rekordinį, 27,6 proc., e. komercijos augimą, tuo tarpu Lietuvos e. prekybos rodiklis buvo dar įspūdingesnis – net 52 proc.
Remiantis statistikos duomenimis, asmenų, perkančių internetu, Lietuvoje nuosekliai didėja jau nuo 2016 metų. 2021 metais bent kartą per 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 60 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 69 proc. šio amžiaus internautų (2020 m. atitinkamai 54 ir 64 proc.).
Lietuvoje e. prekybai augti dar tikrai yra kur – e. komercija šiandien mūsų rinkoje sudaro iki 10 proc. mažmeninės prekybos, o pasaulyje šis vidurkis siekia 18 proc. Tačiau pasaulinės tendencijos rodo, kad augant perkančiųjų gretoms, augs ir prekybos apimtys – prognozuojama, kad iki 2040 m. e. prekyba turėtų sudaryti net 90 proc. mažmeninės prekybos. Lietuva – ne išimtis.
Kodėl perkame internetu? Pandemijos metu toks pirkimo būdas buvo saugesnis (arba netgi vienintelis būdas gauti reikalingą daiktą), bet tuo pat metu pasimatė ir kiti internetinės prekybos privalumai: platus prekių asortimentas, galimybė taupyti laiką, pirkti bet kuriuo paros metu, rinktis sau patogiausią mokėjimo ar pristatymo būdą. O ką daryti, jeigu norime nudžiuginti draugą gimtadienio proga, tačiau nuvažiuoti ir pasveikinti negalime? E. parduotuvės taip pat galėjo padėti. Rankų darbo gaminiai, desertai – pasirinkimas tikrai platus.
O ar esate internetu užsakinėję gėles? Internetu pirkti gėles galbūt ir nėra nauja idėja, tačiau Paulina Maželytė, antro kurso studentė, Vilniaus Universitete studijuojanti verslo finansus, „ldea Development training BUSINESS LAB“ mokymų metu sukūrė verslo idėją, kuri kvies susikurti savo personalizuotą gėlių puokštę internetu. Ši idėja minėtuose mokymuose užėmė 3-ąją vietą.
Kaip pasakoja pati Paulina, ji dažnai save pagauna mąstant apie ateitį, verslo kūrimą: „Stengiuosi suprasti ir atrasti, ko žmonėms trūksta, kaip galėčiau palengvinti jų gyvenimą – pasakoja Paulina. – Tiesa, mano tėtis yra verslus, pats turi nedidelį verslą, tad, manau, tai jau taip pat yra mano kraujyje“ – priduria.
„Business LAB“ mokymuose dalyvavote su idėja „FLORA“. Gal galite plačiau apie ją papasakoti?
„FLORA“ – tai galimybė susikurti personalizuotą gėlių puokštę ir gauti ją dar tą pačią dieną. Kaip aš pati įsivaizduoju, tai būtų internetinė svetainė, kurioje klientas galėtų pats susidėlioti puokštę sau, draugui ar šventei. Klientas, užėjęs į internetinę svetainę, matytų puokštės vaizdą iš viršaus ir pasirinkęs norimas gėles, puokštės dydį, susikurtų puokštę pagal savo išskirtinius norus. Žmogus pats galėtų viską derinti, keisti ir žaisti su ta puokšte tol, kol galutinis variantas jį tenkintų. Na, o klientams, kurie neturi laiko kurti puokštes, būtų ir elektroninė parduotuvė su jau sukurtomis puokštėmis.
Kaip gimė ši idėja?
Išgirdus apie jaunimo verslumo mokymus, nusprendžiau juose dalyvauti. Kadangi reikėjo pildyti anketą, vis atidėliojau, nes dar neturėjau tinkamos idėjos. Paskutinį vakarą, likus vos keliasdešimt minučių iki anketos uždarymo, ir kilo idėja. Tiesiog mąsčiau, su kokiomis problemomis pačiai teko susidurti ir kažkaip prisiminiau situaciją, kuomet šventei reikėjo gėlių puokštės, tačiau nė viena nepatraukė akies… Ir taip kilo idėja.
Kuo Jūsų idėja yra unikali lyginant su konkurentais?
Idėjos unikalumas būtent ir yra tas, kad klientas pats susikuria savo puokštę. Jam nereikia rinktis iš jau sukurtų puokščių, kurios galbūt visiškai neatitinka jo įsivaizdavimo ar stiliaus. Visas puokštės vaizdas priklauso nuo kliento. Konkurencija, žinoma, yra didelė. Gėlių puokščių rasti galima visuose prekybos centruose, interneto platybėse taip pat nemažas pasirinkimas. Tačiau, kiek pačiai teko domėtis ir ieškoti, niekur neradau tokios inovatyvios galimybės – puokštės kūrimo, kuomet pats gali matyti vizualą ir jį keisti.
Pasidalinkite savo įspūdžiais ir patirtimi apie „Business LAB“ mokymus.
Mokymai buvo tikrai labai įdomūs. Mokymų lektoriai – savo srities profesionalai, kurie dalinasi ne tik teorinėmis taisyklėmis ir sausa medžiaga, bet kartu pasakoja realius pavyzdžius iš savo patirties. Ko gero, tai ir buvo įdomiausia – klausytis tikrų pavydžių, sėkmių ir nesėkmių istorijų. Taip pat labai smagu buvo matyti ir kitus mokymų dalyvius, aktyviai įsitraukiančius į diskusijas, klausytis jų idėjų, kadangi visi tikrai buvo labai kūrybingi ir originalūs. Tiesa, labai visiems dalyviams patiko internetinės svetainės kūrimas. Pristatant savo svetainę kitiems, jaučiausi lyg mano „FLORA“ ne tik įsivaizdavimas, o jau realus verslas. Tai sukėlė daug gerų emocijų.
Kursai padėjo patobulinti sugalvotą verslo idėją?
Iš tikro visų mokymų metu ta idėja vis kažkiek keitėsi ir tobulėjo, kadangi mokymai leidžia išsigryninti savo verslo idėją, pamatyti visus niuansus, suprasti, ko reikia žmonėms ir kaip veikia verslas. Iš pat pradžių mąsčiau tik apie galimybę susikurti puokštes, tačiau visai nepagalvojau apie galimybę pardavinėti jau sukurtas puokštes. Tai pritrauktų žymiai daugiau potencialių klientų. Taip pat, gavusi jau galutinius idėjos vertinimus, supratau, kad dar yra nemažai sričių, kurių pakankamai gerai neišnagrinėjau ir neįvertinau. Kalbant apie idėjos įgyvendinimą, dar tikrai trūksta konkretumo.
Kokią ateitį įsivaizduojate savo idėjai „FLORA“? Bandysite šią idėją įgyvendinti?
Tiesą sakant, kol kas dar nežinau, koks likimas laukia „FLOROS“. Idėja man pačiai labai patinka, esu visiška gėlių fanatikė. Tikrai būtų smagu ją įgyvendinti, tačiau tikiu, kad dar reikia įgauti daugiau patirties ir, be abejo, reikia pradinio kapitalo. Tad kol kas dar kaupiu patirtį, gryninu idėją, o kas lauks ateityje – pamatysime.
Kaip galvojate, kokių asmeninių savybių, reikia kuriant startuolį ar kitą verslą?
Manau, vienos svarbiausių savybių – atsidavimas ir ryžtas. Kuriant verslą, šios savybės padės nepasiduoti, jei kažkas ir nesigaus. Taip pat, žinoma, labai svarbu būti lanksčiam, taikytis prie aplinkos pokyčių, kūrybingam ir, be abejo, atsakingam. Bet visgi svarbiausia – emocinė stiprybė. Verslo pasaulis labai neprognozuojamas, dažnu atveju būna sunku išlikti, tad privalu būti stipriam.
O kokios Jūsų savybės galėtų padėti kuriant verslą?
Geriausia mano savybė, pradedant kurti verslą, būtų ryžtas. Esu labai ryžtinga, užsispyrusi ir visada stengiuosi bet kokia kaina pasiekti tai, ko noriu. Dažnai net pasirenku sunkesnį kelią. Aš visada labiau orientuojuosi ne į procesą ar jo sunkumą, o jau į laukiamą rezultatą ir kokios emocijos mane užvaldys šį tikslą pasiekus. Būtent dėl to nebijau sunkumų ir tai veda mane į priekį. Be to, labai vertinu atsakingumą, darbštumą, atsidavimą, todėl pati stengiuosi visada tokia išlikti.
Kaip galvojate, kas gali lemti verslo idėjos įgyvendinimo sėkmę? Ar pakanka vien tik geros idėjos?
Tikiu, kad gera idėja gali būti puiki pradžia, tačiau tai tikrai negarantuoja sėkmės. Prie viso to prisideda daug darbo valandų, visiškas atsidavimas ir tikėjimas, kad tai, ką darai, tikrai atneš didelę naudą visuomenei. Mano šūkis, kuriuo šiuo metu dažnai vadovaujuosi – „Sunkus darbas – tai kelias į sėkmę“. Manau, su verslu viskas lygiai taip pat.
Kaip save įsivaizduojate po 5-10 metų? Gal turite naujų minčių ir idėjų?
Na, po penkerių metų kol kas dar nenumatau jokių didelių pokyčių. Po dešimties metų jau tikiu, kad būsiu susikūrusi neblogą karjerą finansų srityje, kadangi tai šiuo metu yra didžiausias mano tikslas ir prioritetas. Na, o greta to galbūt figūruos ir koks nors visai nedidelis, bet man asmeniškai širdžiai mielas startuolis (kad ir „FLORA“).
***
Už turinį atsako VšĮ „Northtown Vilnius” ir jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos poziciją.
Projektas „Innovative Project Solutions Tournament „Business LAB“, Nr. ENI-LLB-1-169, įgyvendinamas pagal Europos kaimynystės priemonę ir yra finansuojamas Europos Sąjungos. Projekto partneriai VšĮ „Northtown Vilnius“ ir Vilniaus Gedimino technikos universitetas (Vilnius Tech).