Naujienos

/

Straipsnis

LazyChef – greitai pagaminamo, tačiau sveikesnio ir kokybiško maisto idėja, verslo idėjų turnyre pelniusi antrąją vietą

Ar galėtumėte įvardinti, koks yra pats mėgstamiausias patiekalas? Kepta anties krūtinėlė? Jautienos didkepsnis? O gal vištienos krūtinėlė? O gal jautienos troškinys? Įvairiausių patiekalų ir jų receptų yra labai daug, tik kaip atrodo mūsų kasdienis meniu ir virtuvė?

Kai kuriems maisto gaminimas yra kaip atsipalaidavimo būdas, hobis. Kurti receptus patiems arba išmėginti kažką naujo stebint maisto tinklaraščius ar įsigyjant kulinarines knygas.

Kai kuriems vietoj gaminimo labiau priimtinas variantas yra užsisakyti jau pagamintą maistą. Jeigu ankščiau maisto pristatymas apsiribodavo picomis arba kitu greitu maistu, šiandien galime maisto užsisakyti praktiškai iš bet kur. Ir ko tik širdis (ar skrandis) geidžia – nuo mėsainių, karbonadų, iki keptų kalmarų.

Visi suvokiame – maistas užima ne tik didelę gyvenimo dalį, tačiau ir labai svarbią. 2021 metais atliktos apklausos duomenimis, 31 proc. apklaustųjų nurodė sveiką gyvenseną suprantantys kaip tinkamą mitybą, 24 proc. apklaustųjų – aktyvią gyvenseną ir sportą, ir tik 4 proc. – streso vengimą, 3 proc. – tinkamo dienos rėžimo laikymąsi. Taigi, visi suprantame, jeigu norime būti sveiki – pirmiausiai turime maitintis sveikai ir reguliariai.

Nepriklausomai nuo to, ar mėgstate gaminti ar ne, turbūt savo šaldiklyje turite ką nors atsargai – koldūnų, cepelinų, blynų ar kitų pusgaminių. Galima atrasti netgi visai valgomų „paruoštukų“. Nors tikslaus apibūdinimo nėra, tačiau maisto pusfabrikačiais galima laikyti tuos produktus, kurie jau yra pagaminti ir kuriuos reikia tik išvirti ar iškepti, kad būtų galima juos valgyti. Pusfabrikačiams priskiriami šaldyti koldūnai, cepelinai, visų rūšių lietiniai, virtiniai ir pan. Tačiau pusfabrikačiais nėra laikomi jau pagaminti ir mikrobangų krosnelėje ar orkaitėje pašildyti skirti produktai tokie kaip kotletai, plovas, lazanija, marinuoti kepsniai ir pan.

Yra mokslininkų, teigiančių, kad kintant gyvenimo būdui ir žmonėms vis dažniau neturint laiko maisto ruošimui, yra pastebimas vis didesnis maisto pusfabrikačių poreikio augimas. Kiek tiksliai yra suvartojama maisto pusfabrikačių, duomenų nėra, tačiau dar pagal 2011 metais Lietuvoje atliktą apklausą buvo nustatyta, kad net 38,1 proc. respondentų niekada neperka maisto pusfabrikačių, 43,1 proc. pusfabrikačius perka retai, 16,6 proc. – dažnai ir 2,2 proc. respondentų pusfabrikačius perka visada. Būtų įdomi šių dienų statistika.

Turbūt dažnas mūsų galėtų pasakyti, kad paroje trūksta bent kelių valandų. „Šiomis dienomis žmonės vis labiau skuba, todėl maisto gaminimui nelieka daug laiko, o jei lieka, dažnai nelieka noro. Be to, daugelis mūsų verčiau savo laiką paskirtų kitai veiklai – ne maisto gaminimui,“ – pasakoja Dominykas Čeponis. Dominykas yra antro kurso studentas, Vilniaus universitete studijuojantis finansus. Jis su savo idėja LazyChef dalyvavo mokymuose „ldea Development training BUSINESS LAB“ ir juose užėmė 2-ąją vietą.

Tad ką daryti, jeigu norime sveikai maitintis, bet ilgai sukinėtis virtuvėje nėra laiko?

„LazyChef produktai išspręstų laiko stokos problemą pasitelkiant pakuotes, kuriose būtų supakuotas maistas paruoštas termiškam apdorojimui, – tikina Dominykas – įvairus maistas, įskaitant ir garnyrus, būtų termiškai apdorojamas kartu su šiomis pakuotėmis. Tai taupytų vartotojų laiką, kadangi viskas, ką reikėtų padaryti, tai tik sudėti pakuotes į įkaitintą orkaitę, puodą su užvirusiu vandeniu ar įkaitintą keptuvę ir palaukti, kol maistas bus tinkamas vartojimui, o virtuvė liks tvarkinga. Todėl šis produktas būtų patrauklus daug dirbantiems žmonėms, studentams, žmonėms, nemėgstantiems gaminti. Įmonė gamintų ir kompaktiškesnes pakuotes, kurios būtų tinkamos tolimųjų reisų vairuotojams ir kempingo mėgėjams. Kadangi maistas būtų sandariai supakuotas, termiškai apdorojamas savo garuose, jis išliktų sultingas, skanus ir neprarastų maistinių savybių,“ – pasakoja Dominykas.

Kaip pats teigia, ši idėja buvo sugalvota būtent BUSINESS LAB verslumo mokymams: „Idėja kilo ieškant problemų su kuriomis susiduria vartotojai, kai ją radau, liko tik sugalvoti sprendimą,“ – atskleidžia Dominykas.

„Kadangi idėja buvo nauja, mokymai padėjo ją patobulinti – jie  išmokė atkeipti dėmesį į verslo modelio trūkumus ir sugalvoti, kaip jį galima pakoreguoti. Mokymų dėka, patobulinau marketingo strategiją,“ – mokymų patirtimi dalinasi Dominykas.

„Mokymai patiko dėl kelių svarių priežasčių, – priduria Dominykas. – Šių mokymų lektoriai turi daug patirties šioje srityje, todėl buvo aišku, kad mokymosi medžiaga buvo teisinga, naudinga ir patikrinta. Buvo įdomu klausytis lektorių, nes jie ne tik dėstė mokymosi medžiagą, bet pasidalino ir savo patirtimi, skatino veiklumą ir suteikė naudingų patarimų, – priduria. – BUSINESS LAB mokymus tikrai rekomenduočiau draugui.“
Kadangi parduotuvėse parduodami pusgaminiai nėra naujiena, kyla klausimas, o kuo gi LazyChef idėja yra unikali? „Manau, kad idėja unikali tuo, kad tokio pobūdžio maisto produktų prekyboje dar nėra, o tai būtų kol kas pats patogiausias ir greičiausias sveiko, kokybiško ir skanaus maisto pasigaminimo būdas vartotojams. Maisto sektoriuje yra itin daug konkurencijos ir tai yra visiškai natūralu. Maistas yra būtina prekė, todėl ji visada paklausi, o tam, kad ši paklausa būtų patenkinta, yra daug ir pasiūlos. LazyChef gaminamiems produktams tiesioginių konkurentų laikinai nebūtų, tačiau netiesioginių konkurentų būtų itin daug, todėl norint pasiekti potencialių vartotojų grupę, būtų svarbu sukurti efektyvią marketingo strategiją.“

Kaip teigia pats Dominykas, nors nuosavas verslas yra ateities planuose, visgi kol kas įgyvendinti LazyChef idėjos neketina: „Manau, kad šios idėjos sėkmė yra reali, tačiau jos įgyvendinimas gali būti brangus,“ – dalinasi mintimis Dominykas.

Į klausimą, ar sėkmingam verslui pakanka vien tik geros idėjos, Dominykas pritaria, kad verslo įgyvendinimo sėkmė priklauso nuo daugiau aspektų. Verslininkas, kuriantis verslą, turi pasižymėti tokiomis savybėmis kaip atkaklumas, įžvalgumas, disciplina, veiklumas ir noras mokytis. „Man pačiam didžiausias idealas yra Elon Musk, – pasakoja Dominykas. – Tikriausiai, tik kas penktas vyras pasakytų, kad šis žmogus nėra jo idealas, todėl gali pasirodyti banalu, tačiau šį žmogų galiu laikyti savo idealu ne tik dėl pasiekimų, bet ir dėl kai kurių charakterio savybių,“ – priduria.

***

Už turinį atsako VšĮ „Northtown Vilnius” ir jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos poziciją.

Projektas „Innovative Project Solutions Tournament „Business LAB“, Nr. ENI-LLB-1-169, įgyvendinamas pagal Europos kaimynystės priemonę ir yra finansuojamas Europos Sąjungos. Projekto partneriai VšĮ „Northtown Vilnius“ ir Vilniaus Gedimino technikos universitetas (Vilnius Tech).